Reklama graficzna a tekstowa
W systemie reklam Adwords możemy promować swoje produkty lub usługi za pomocą reklam tekstowych oraz graficznych. Reklamy tekstowe są najbardziej popularne ze względu na swoją prostotę, gdyż wystarczy stworzyć zaledwie trzy krótkie chwytliwe wiersze i już możemy promować swój biznes. Reklamy tekstowe mogą być wyświetlane zarówno w wyszukiwarce Google jak i stronach partnerskich. Reklamy graficzne natomiast mogą być wyświetlane tylko i wyłącznie na stronach partnerskich, które to na to pozwalają – nie wszystkie strony dopuszczają format graficzny. Nasza reklama nie pojawi się jednak w wynikach wyszukiwarki Google (może w przyszłości będzie to możliwe). Nowością jest natomiast możliwość reklamowania się w wyszukiwarce grafiki – bardzo przydatne przy promocji np., obrazów, witraży itd. Banery są niezwykle atrakcyjną forma reklamy, gdyż nie od dziś wiadomo, że obraz więcej mówi niż słowa. Dzięki obrazkom przekazujemy najczęściej informację o promocjach czy rabatach.
Wymagania reklam
Banery graficzne muszę spełniać odpowiednie warunki, aby mogły być przyjęte przez system Adwords. Podstawowym warunkiem jest wielkość baneru, która nie może przekraczać 50KB, w przeciwnym razie baneru nie będzie można wgrać do systemu. Baner może być całkowicie statyczny typu JPG lub PNG lub też animowany GIF lub SWF(Flash). Jeśli mamy Flash wówczas dochodzą dodatkowe wymagania: długość animacji nie może przekroczyć 30 sekund, a liczba klatek na sekundę nie może przekroczyć 20. Liczne kampanie graficzne potwierdziły, że wyższy CTR otrzymują reklamy animowane niż statyczne, choć nie jest to wielka różnica.
Rozmiary banerów graficznych
Poniżej są podane rozmiary banerów (w px) jakie akceptuje system Adwords:
- baner: 468 x 60,
- długi baner: 728 x 90,
- kwadrat: 250 x 250,
- mały kwadrat: 200 x 200,
- duży prostokąt: 336 x 280,
- baner śródtekstowy: 300 x 250,
- wieżowiec: 120 x 600,
- szeroki wieżowiec: 160 x 600.