Reklama Internetowa Kampanie Optymalizacja kampanii Adwords

Optymalizacja kampanii Adwords

celUruchomienie kampanii Adwords nie jest bardzo skomplikowaną czynnością, natomiast by prowadzić ją w efektywny sposób potrzeba już fachowej wiedzy, a najbardziej bogatego doświadczenia.

Okres testowania kampanii

Rozpoczęcie kampanii zawsze rozpoczyna się od określenia celu kampanii. Ogólnie rozróżniamy dwa cele. Jednym z nich jest zwiększenie popularności marki (brandu) w Internecie i tutaj nacisk jest na zdobycie jak największej liczby wyświetleń reklam tekstowych lub banerów. Drugim celem prowadzonej kampanii jest zdobycie wysokiej liczby konwersji, pod którymi może kryć się liczba wejść na stronę, liczba zawartych transakcji (sprzedaż) czy choćby czas spędzony na stronie. Analiza skuteczności kampanii Adwords nie powinna być przeprowadzona w okresie krótszym niż trzy miesiące, gdyż dopiero po takim czasie można w pełni ocenić średni koszt konwersji i sprawdzić czy jest to dla nas opłacalne. Przez wspomniany trzy miesięczny okres dokonywania jest nieustannej optymalizacji kampanii Adwords przez specjalistów SEM. W tym czasie sprawdzane są różne strategie by ostatecznie wybrać tą najefektywniejszą. Nie zawsze większe środki przeznaczone na budżet kampanii zwiększą jej efekt, czasem zastosowanie wiedzy i doświadczenia daje dużo lepsze wyniki.

Optymalizacja

Rozpoczęcie optymalizacji kampanii następuje już od pierwszego dnia po jej uruchomieniu. Pierwszą czynnością jest prześledzenie wyszukiwanych fraz po których to nastąpiło kliknięcie i zablokowanie tych niepoprawnych. Ma to uniknąć sytuacji, w której klient reklamuje swoje usługi np. odwierty geologiczne, a absolwenci poszukujący pracy jako geolog klikają w reklamę i wyczerpują budżet przeznaczonego na nowe zlecenia.  Ostatecznie z każdym następnym dniem reklamy trafią do coraz precyzyjniejszej grupy odbiorców. Blokowane są także strony nieefektywne strony docelowe, na których wyświetla się reklama w sieci reklamowej, gdyż domyślnie platforma Adwords sama wyszukuje miejsca docelowe.  Na podstawie dostępnych analiz, często sugerujmy dodawanie nowych fraz swoim klientom w trakcie aktywnej kampanii, gdyż pozwala to na zwiększeni ruchu i efektywniejsze wykorzystanie ich budżetu. Do każdej grupy reklam stosujemy także kilka różnych treści reklam/banerów aby ostatecznie wyświetlane były tylko te najlepsze (najwięcej kliknięć). Oprócz wspomnianych czynności nasze działania optymalizacyjne polegają na wielu innych pracach, aby osiągnąć cel kampanii.