Portale społecznościowe
Od długiego czasu bardzo popularne przez duże, a także te mniejsze firmy jest zakładanie profili i reklamowanie się na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy NK.pl. Są to serwisu skupiające bardzo dużą liczbę użytkowników o bardzo różnych zainteresowaniach, dlatego głównym zadaniem jest pozyskanie nowego kanału sprzedaży lub działania o charakterze brandingowym (promocja samej marki, świadomości, że istnieje taki produkt/usługa na rynku). Natomiast warto także zainteresować się niszowymi portalami społecznościowymi np. czysto biznesowymi.
Biznesowe portale społecznościowe
Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce o tematyce biznesowej jest Goldenline.pl.
Każdy zarejestrowany użytkownik wypełnia tam swoje dane osobowe na wzór dokumentu Curriculum Vitae – wykształcenie, doświadczenie biznesowe, przebyty kursy i szkolenia. Natomiast najpopularniejszym biznesowym portalem społecznościowym na świecie jest Linkedin.com (liczba użytkowników w 2011 roku wyniosła aż 135 mln). Jak wszyscy przedsiębiorcy doskonale wiedzą w biznesie bardzo ważne są kontakty a temu wspaniale służą wspomniane portale.
Zamiast umieszczać ogłoszenie do prasy o pracę na stanowisko kierownika czy dyrektora handlowego lepiej po prostu poszukać swoich kandydatów na portalach, czy choćby dać ogłoszenie na tych portalach. Inteligentne algorytmy portali będą porównywać doświadczenie kandydata (wpisy w jego CV) z wymaganiami w ogłoszeniu i na tej podstawie reklama będzie wyświetlana tylko odpowiednim kandydatom. Ostatecznie docieramy do bardzo pożądanej grupy docelowej minimalnym kosztem i w krótkim czasie. Agencje headhunterskie niezwykle często korzystają z biznesowych portali do wyszukania wysokich specjalistów dla swoich klientów.