Reklama Internetowa Kampanie Caps lock w reklamie – czy to dobry pomysł?

Caps lock w reklamie – czy to dobry pomysł?

caps lockUżywanie Caps Locka w reklamach to bardzo kontrowersyjna kwestia. Wiele osób sięga po to rozwiązanie nierozważnie, przez co ich kampania nie przynosi żadnych nowych efektów i nie przekłada się na większą sprzedaż. Korzystanie z wielkich liter w tekście skierowanym do klienta jest ryzykowne, bo nigdy nie masz pewności, jak taki zabieg zostanie odebrany. Często lepiej jest z niego zrezygnować, niż na siłę wprowadzać.

Caps Lock jest kojarzony w krzykiem

Kiedy stosujesz caps lock w swoich reklamach, musisz mieć świadomość, że szczególnie młodszym osobom taki zabieg kojarzy się z krzykiem. Krzyczenie do potencjalnego klienta nie przysporzy Ci sympatii z jego strony. Jeśli ten zabieg stosujesz w nieprzemyślany sposób, zrazisz do swojej firmy osoby, które zobaczą twoją reklamę. Klient ma poczuć się dobrze ze świadomością, że od Ciebie kupuje, nie poganiaj go w żaden sposób i nie narzucaj na niego presji. Jeśli w swojej reklamie zasugerujesz, że na niego krzyczysz, przejdzie do konkurencji, a twoje firma zapadnie mu w pamięci jako ta, której lepiej unikać.

Cały komunikat powinien być zapisany za jego pomocą

Jeśli stosujesz caps lock, możesz wykorzystać go do zapisania całego komunikatu pojawiającego się w reklamie. Dzięki temu przekaz będzie dokładny, czytelny i nie będzie budził złych skojarzeń. Możesz skorzystać z tego rozwiązania, jeśli stawiasz na kampanie minimalistyczne, nie piszesz w nich dużo albo tekst ma być widoczny tylko przez chwilę i chcesz mieć pewność, że zostanie w pełni zauważony. Jednak jeśli tekstu jest dużo i tworzysz zdania złożone, lepiej nie korzystać z caps locka. Wtedy komunikat będzie wyglądał naturalnie, a osoba czytająca go może nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, że jest reklamą.

Można go używać przy konkretnych słowach

Caps lock doskonale sprawdza się, kiedy chcesz coś wyolbrzymić. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wielkich liter użył do zapisania słów takich jak „ogromne”, „zaskakujące” albo „niepowtarzalne”. W ten sposób jeszcze mocniej oddziałujesz na wyobraźnię potencjalnego klienta. To nie oznacza jednak, że każdą cechę swojego produktu możesz podkreślić w ten sposób. Wybierz jedną z nich, która według Ciebie będzie dla klienta najważniejsza. Jeśli w ostatnim czasie szukał czegoś, co odpowiada przywołanej cesze, to będzie bardziej skłonny to kupić. Nie przesadzaj z wielkimi literami, bo ostatecznie niczego nimi nie pokreślisz.